7 Aralık 2008 Pazar

Krizde neler yapmalısınız?

Önerdiğimiz örnekler 2001-2008 iş dünyasının yaşadığı çeşitli krizlerde yaptıkları uygulamalardan derlenmiştir.

- CRM ve PRM sistemlerinizi, erken uyarı sistemlerinize dönüştürmelisiniz

- Acil ortamlarda hızlı karar alma ve koordinasyon için “karar destek ve bilgi yönetimi” sistemlerinizi kurmalısınız

- IT sistemlerinden daha çok alanda ve daha fazla faydalanmalısınız

- İşletmenizin detaylı süreç analizlerini yaparak çeşitli verimlilik stratejilerine odaklanmalısınız

- Satış stratejilerinden pazarlama stratejilerine geçmelisiniz

- Arge - inovasyon – eğitim için zamanınız var artık, bunu değerlendirmelisiniz

- Pazarı korumak adına gerekirse rakiplerle işbirliği stratejilerine geçmelisiniz

- Kriz dönemlerinde yükselişe geçecek olan yeni rakiplere dikkat etmelisiniz

- Bayi-distribütör gibi kanallarda performans yönetimi uygulamalarına acilen geçmelisiniz

- Yaşadığımız bu finansal kökenli krizi, olabilecek diğer tüm krizler için bir vesile olarak kullanıp, işletmenizde genel kriz yönetimi konseptini geliştirmelisiniz.


(Kriz yönetimi eğitim notlarından alınmıştır - bkz www.danismend.com…)

Hiç yorum yok: