27 Eylül 2011 Salı

İnsan kaynakları Yönetimi hakkında neler dediler?

“Eğer paramızı, binamızı, ürünlerimizi bize bırakıp çalışanlarımızı alırsanız, şirket batar. Fakat bize çalışanları bırakıp, parayı, binayı ve ürünlerin hepsini alsanız, her şeyi on yıl içinde yeniden inşa edebiliriz“.  

“En büyük hata şirketi, grubu ille de kendim idare edeceğim demektir. Bırakın başkaları idare etsin. Yürütemezse değiştirirsin. Ama kendini değiştiremezsin”

“Artık şirketler bile kendi varlıklarının kalıcılığını güvence altına alamazken, bu güvenceyi çalışanlarına nasıl sağlayabilirler.“

“Avrupa'daki insan kaynakları sistemlerini Türkiye'de uygulamanız ve birebir verim almamız çok zor.”

“ İnsan kaynakları üzerine yaptığımız araştırmalarda "para" yüzünden işlerini bıraktıklarını söyleyenler, bunu "beşinci" sırada sayıyorlar. İlk neden olarak yöneticisiyle anlaşamamak gösteriliyor.”


“İnsan kaynakları Yönetimi” eğitimimde bu
 konuları tartışıyorum, 29-9-2011’de Ege Bölgesi Sanayi Odası’nda…

5 Eylül 2011 Pazartesi

Hizmet sektöründe yapılan hatalar

Hizmet sektöründe yapılan hatalar değil, nasıl düzeltildikleri önemlidir.

Çünkü insanla çalışıyorsanız hata yapmamanız mümkün değildir. Bugünkü dersinizi alsanız bile, aynı hatayı bir daha yapmayacak olsanız bile, yeni senaryolar ve yeni hatalar her zaman olacaktır.

Aslında bunu müşteri de biliyor. Bu yüzden hatayı değil, hatayı düzeltme çabanızı izliyor. Bu süreçte inkar edenler, görmeyenler, umursamayanlar, kenarından sıyırmaya çalışanlar değil, hatayı kabullenerek düzeltmeye çalışanlar kazanacak. Müşteri ilişkilerinde gelecek, samimiyetin olacak.