12 Ocak 2009 Pazartesi

Kriz döneminde dezenformasyon ve yeni bakış açısı geliştirmek

Geniş kapsamlı küresel bir kriz başladığında işletmelerin yaptıkları ilk işin, yaşanılan krizin türünü, derinliğini, menzilini ve etki süresini doğru tesbit etmeye çalışmak olduğunu görüyoruz.

Bu bir yerde doğru (ve gecikmiş) bir tutum olmakla beraber bu dönemde kullanılan bilgi kaynaklarının yetersizliği nedeniyle oluşan bilgi kirliliği, spekülasyonlar vb. yüzünden çoğunlukla verimsiz sonuçlar vermektedir.

Çünkü kriz dönemi, dezenformasyonun yoğunlaştığı bir dönemdir.

Dolayısı ile piyasa izleme mekanizmanızı, kendi ürün ve sektör kapsamınızdan çıkarıp daha geniş bir kapsama yaymanızda fayda var.

Farklı sektörleri ve farklı sorunları, çeşitli kaynakları kullanarak ve sürekli olarak incelemelisiniz.

İşletmenizin bayi ilişkileri yönetimi (PRM), müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) kapsamında duyargalarını oluşturarak – geliştirerek, mevcut satış sistemlerinizi izleme ve erken uyarı sistemlerine dönüştürmelisiniz.

Demografide belli belirsiz değişiklikler, müşteri alışkanlıkları ve tercihlerindeki yeniden yapılanmaların ciddi habercileri olabilir.

Benzer bir deneyim, işletmelerin "satış odaklı" bakış açısından "pazarlama odaklı" bakış açısına geçişleri sırasında da yaşanıyor. Küresel (yapısal) krizlerin yönetimi, yeni bir bakış açısı geliştirmekle yakından ilişkili gibi görünüyor.

Hiç yorum yok: