28 Ocak 2009 Çarşamba

Krizde "ertesi gün" stratejisi

İş dünyasında herkesin gittiği yol, doğru yol değildir.


En azından artık kârlı bir yol değildir.


Fark yaratmak, kulvar değiştirmek, sıradışı olmak... gibi kavramlar yarışa girmeden kazanmayı ifade eder. Yarış başladığında her şey için çok geçtir.


O halde kriz döneminde ne yapılmalı, nasıl yapılmalı?


Verimlilik, pazarlama, inovasyon vb. stratejileri üç aşağı beş yukarı herkes biliyor, herkes bunlar hakkında sürekli kafa patlatıyor.


Herkes kriz dönemini nasıl atlatacağını düşünürken, bazıları da kriz sonrası için plan yapıyorlar. İşte bunlar farklı yoldan gidenlerdir.


Biraz daha cesaret etsek, kriz sonrası için planları çoktan hazır olanların, bu krizi özellikle çıkaran unsurlar olduklarını da iddia edebiliriz.


Kısacası kriz sonrasını bir an önce düşünmekte fayda var: yükselen trendler, yarıda kalmış oluşumlar, yeni senaryolar, bakir pazarlar... Bunların hepsi daha az rakiple, daha güçlü bir taleple kaldıkları yerden devam edecekler.


Kriz sonrasını iyi değerlendirmek için 2006'dan bu yana periyodik olarak yayınladığımız "İş dünyasını neler bekliyor?" adlı dosyamızın son sayısına http://www.danismend.com/ dan ulaşabilirsiniz.





Hiç yorum yok: