20 Aralık 2008 Cumartesi

Kriz yönetimi için reçete

Öncelikle bilincinde olmamız gereken bir gerçek var: “yapılacak çok şey var, ancak herkese uygun standart bir reçete yok”.

2001-2008 arasındaki benzer krizlerde firmaların yaptıkları farklı uygulamaları incelediğimizde, birbirlerine zıt uygulamalara rağmen krizlerden başarıyla çıkan firmaları tesbit edebiliyoruz.

Bunun sırrı, firmaların sektörel ve işletme kapsamında var olan özgün realitelerinde yatıyor.

Kriz tek gibi görünse de, firma bazında yansıması ve çözümleri çeşitli olabiliyor.

Bu nedenle firmalar kendilerini çok iyi analiz edebilmeliler.

Eko sistemin sorunlarına nasıl tepki vereceğini bilmenin yolu, öncelikle kendini iyi tanımaktan geçiyor.

“Biz yeterince güçlüyüz” ya da “aman sorunlarımızı kimse duymasın” tarzı egolara takılmadan “güçlü ve zayıf” yönlerini doğru tesbit edebilmek, gerekiyorsa bunun için dışarıdan üçüncü bir gözle profesyonel bir bakış açısı talep edebilmek, kriz yönetiminde belki de tek standart reçete.

Hiç yorum yok: