Önerdiğimiz örnekler 2001-2008 iş dünyasının yaşadığı çeşitli krizlerde yaptıkları uygulamalardan derlenmiştir.
- CRM ve PRM sistemlerinizi, erken uyarı sistemlerinize dönüştürmelisiniz
- Acil ortamlarda hızlı karar alma ve koordinasyon için “karar destek ve bilgi yönetimi” sistemlerinizi kurmalısınız
- IT sistemlerinden daha çok alanda ve daha fazla faydalanmalısınız
- İşletmenizin detaylı süreç analizlerini yaparak çeşitli verimlilik stratejilerine odaklanmalısınız
- Satış stratejilerinden pazarlama stratejilerine geçmelisiniz
- Arge - inovasyon – eğitim için zamanınız var artık, bunu değerlendirmelisiniz
- Pazarı korumak adına gerekirse rakiplerle işbirliği stratejilerine geçmelisiniz
- Kriz dönemlerinde yükselişe geçecek olan yeni rakiplere dikkat etmelisiniz
- Bayi-distribütör gibi kanallarda performans yönetimi uygulamalarına acilen geçmelisiniz
- Yaşadığımız bu finansal kökenli krizi, olabilecek diğer tüm krizler için bir vesile olarak kullanıp, işletmenizde genel kriz yönetimi konseptini geliştirmelisiniz.
(Kriz yönetimi eğitim notlarından alınmıştır - bkz www.danismend.com…)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder