İş dünyasının kısır döngüsü fazla geniş sayılmaz.
Önce kârlı bir pazar ve ona ait bir ürün/hizmet bulunur. Sonra üretim ve satış planlanır ve gerçekleştirilir. Gelişen satışlarla birlikte organizasyon ve masraflar büyür. Bu arada rakipler yetişinceye kadar iyi bir kâr da elde edilir. Rakipler yetiştikten sonra, rakiplerle birlikte pasta paylaşıldıkça kâr düşer. Bu aşamada paranın sadece pazardan (dış süreçler) değil, verimlilikten de (iç süreçler) kazanılması akla gelir. Satın almada, üretimde, satışta, organizasyonda verimlilik sağlanır, masraflar azaltılır, ciro artırılır. İçinde bulunulan ortamın özelliklerine göre çeşitli rekabet stratejileri geliştirilir. Ancak kârlar düşmeye devam etmektedir. Bu sefer ürün gamı çeşitlendirilir, üründe farklılıklar yaratılır. Paralel bir strateji olarak lokal pazarlardan, küresel pazarlara doğru ataklar yapılır. Süreç böylece devam eder.
Bu süreç içinde kim, hangi aşamaya önceden daha bilinçli ve rakiplerinden daha hazırlıklı girerse, onun yaşam şansı diğerlerine göre daha fazladır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder